EPTÜ Suvekool 2018

EESTI PERETERAAPIA ÜHING EPTÜ Suvekool
24 – 25 august, 2018, Laulasmaa

Seekordses suvekoolis Laulasmaal kohtume Läti kolleegidega. Tutvusime eelmisel aastal Riias Euroopa Pereterapeutide Assotsiatsiooni rahvuslike esinduste kogunemisel, kus Balti riikide esindajad leidsid kiirelt ühise keele. Lätlaste väljaõpet on väga palju mõjutanud Saksa keeleruum. Kuulsime palju huvitavat sellest, kuidas Läti pereterapeudid omandavad sageli peale pereteraapia väljaõpet vähemalt sissejuhataval tasemel oskused liiva ja mänguteraapias. Nende endi sõnul ei kujuta nad ette, kuidas nad ilma selle oskuseta teeksid perede ja paaridega tööd.

Laulasmaa oma kauni rannaliivaga on just passlik koht, saamaks mõningast kogemust sellest, kuidas see töö välja näeb ning kuidas kasutada väikefiguure ja liiva süsteemses peretöös ja paaridega.

Meie suvekooli tulevad oma kogemusi jagama:
MAIJA BISENIECE
Maia Biseniece on Läti Ülikooli psühholoogia osakonna dotsent, pereterapeut, pereterapeutide koolitaja, liiva- ja mänguterapeut, superviisor, Läti psühhoterapeutide nõukogu ja Läti psühhoterapeutide assotsiatsiooni sertifitseerimiskomisjoni juhatuse liige, Läti pereteraapia Ühingu esinaine aastatel 2007-2012, Linde von Keyserlinghi Sandplay Therapy Instituudi juhatuse liige

IVETA PĻAVIŅA
Iveta on sertifitseeritud arst-psühhiaater ja psühhiaatria lektor, sertifitseeritud süsteemne perekonna psühhoterapeut, süsteemse perepsühhoteraapia täiendõppeprogrammi õpetaja ja SFPFEI (süsteemse perepsühhoteraapia täiendõppe instituudi) juhatuse liige, Linde von Keyserlingi Sandplay Therapy Institut juhatuse liige

Liivateraapiast, mis on liidetud peretööle:
Sand, two trays with blue bases and sides, a supply of water, a collection of miniatures and the instructions:”Do what you want in the sand”.
Why it is so effective in promoting both healing and growth?
Sandplayis a form of active imagination,but the images used in sandplay are concrete and tangible rather than invisible and intangible.
Like dream scenes, sandplay scenes are a series of figures and actions. But unlike dreams, which must first be remembered by the patient, then reported to the therapist and then visualized internally by the therapist, sandtrays are immediately seen by both patient and therapist.
Sandplay is of course, play. But unlike spontaneous play,it occurs within specified boundaries of time and space.
Therapist provides the necessary container and “ free and protective space” ( D.Kalff) Winnicott calls it the”transitional play space”
Here is freedom to do whatever one wants to do with actual sand and water and miniatures and feeling protected by a non-intruding,wise therapist whom one trust.
Sandplay therapy is possibility for children, adults, couples and families to build their sand play worlds and to talk about them.
It seems so simple: a combination of sand and water, shelves of miniatures, freedom and protection.
But this combination holds the potential both for healing and for transformation.